Fashion Trend

Mode meisjes, oftewel Fashion bloggers

Van Anglica Blick tot AfterDRK en van This chick got style tot Elin Kling, het zijn allemaal super succesvolle fashion blogs. Ze zitten frontrow bij Fashion Week, ze inspireren duizenden meisjes en zijn gek op fashion. Sinds een aantal jaren deelt bijna elk meisje wat gek is op mode het met de hele wereld via een fashionblog.

Sommige fashion bloggers zijn zo succesvol dat de meiden er zelfs van kunnen leven en zelfs stagiaires kunnen aannemen. Afgelopen dinsdag 1 oktober werd zelfs voor het eerst een Blogger Award uitgereikt van Zalando. De winnares was Lizzy van der Ligt. Ze post elke dag haar passie voor mode. De fashion bloggers zoeken tot de bodem uit wat nou de laatste trends en ‘musthaves’ zijn voor komende winter. Ze maken elke dag foto’s van hun outfits en vermelden de winkels erbij waar ze het item hebben gekocht. Zo promoten ze eigenlijk de kleren van een modeketen. Zelf heb ik heel vaak dat ik bijvoorbeeld op een blog een leuke outfit zie van een fashion blogger zie en als ik dan zie dat ze het item bij de H&M heeft gehaald, surf ik al gauw naar de H&M site om te kijken hoe duur het was en of ze mijn maat nog hebben. Steeds meer modebedrijven zien fashion bloggers dan ook als de manier om hun kleding te promoten.  De nieuwste NIKE’s, die peper dure tas van Micheal Kors en dat leuke nieuwe jasje van de ZARA, items waar je eerst je hele spaarpot voor moest leeg gooien krijg je nu gewoon gratis opgestuurd. In de hoop je het aan doet en er iets leuks over post. It’s like a dream come true!

tnc

bron: http://www.lizzyvdligt.nl

Voor de modebedrijven levert het alleen maar gratis promotie op, behalve dan die ene paar schoenen die ze gratis weggeven. Zoals bijvoorbeeld het bekende schoenenmodebedrijf Sacha. Zij organiseren regelmatig een speciaal evenement voor bloggers. Zij geven het bedrijf feedback over de collectie waar het bedrijf iets mee kan. Ook merken de bedrijven als bloggers na een evenement iets over dat bedrijf schrijven of posten op hun blog dat de bezoekersaantallen op bijvoorbeeld de webshop enorm stijgt. Het is belangrijk als blogger om elke dag je blog actueel te houden zodat ze hoog in de Google resultaten komen te staan en waardoor ze weer meer bezoekers krijgen. Zelf volg ik Anglica Blick al heel lang. Elke dag rond 8 uur is het weer eens tijd om een bezoekje te geven aan haar blog. Dan zet ze namelijk al haar outfits en artikelen erop van die dag. Angelica Blick bezoekt ook veel Events en deelt nieuwe Hotspots voor lekker eten.  “It’s my daily fashion musthave” zoals de bloggers het noemen. Dat is het verschil met een tijdschrift. Op het internet leeft alles veel sneller. Tijdschriften kunnen pas een maand later iets publiceren over een event of modetrends die dan misschien al weer ‘not done’ zijn. Ook kost het lezen van een tijdschrift meer tijd, dan moet ik mezelf echt een middagje vrij gunnen om lekker op de bank mijn tijdschrift door te nemen. Ook heerlijk natuurlijk maar helaas heb ik daar vrij weinig tijd voor net als de meeste mensen tegenwoordig. Daarom is zo’n kwartiertje “breaking fashion news” ideaal. Zij inspireert mij enorm, dat komt ook vooral omdat ze een hele eigen stijl heeft. Ik kan meestal heel snel zien of het een blog voor mij is of niet. Iemand die bijvoorbeeld veel zwart draagt en veel tatoeages of piercing heeft, zou ik niet zo snel volgen. Puur omdat het gewoon niet mijn smaak is. Iedere fashion blogger heeft dus zijn eigen groep volgers die meestal van dezelfde stijl houden. Het kan zelfs zijn dat een merk of webshop jou stijl geweldig vindt en jou vraagt om een vrouwencollectie te ontwerpen voor het merk of webshop. Dat overkwam de Zweedse blogger Elin Kling. De bedrijven werken graag met bloggers samen, omdat het trendsetters zijn. Ze weten precies wat in de mode is.

So keep calm and blog on!

DSC9839low

Bron: http://thischicksgotstyle.com/category/blog-class/

Een aantal bekende fashion blogs met verschillende stijlen.

Afbeelding

Bron: http://angelicablick.se

Angelica Blick

Haar stijl: Is nooit eentonig, de ene dag loopt ze er sportief bij en de volgende dag chique met high heels. Ze wordt vaak gespot met Zara, H&M, Nelly en Gina tricot kleding maar mixt dat met dure musthaves.

Afbeelding

Bron: http://www.afterdrk.nl

After DRK.

Haar stijl: simpel maar ze geeft er een fashionable twist aan.

lizzyeromee

Bron: http://www.lizzyvdligt.com

Lizzy van der ligt (winnaar Blogger Award)

Haar stijl: Urban Chique en Gipsy

trine's wardrobe

Bron: http://trineswardrobe.dk

Trine’s wardrobe

Haar stijl: sportief en casual.

bronnen:

https://www.sacha.nl/billie-rose/

http://www.girlscene.nl

http://www.fashionscene.nl

http://www.she.be/fashion-en-beauty/aid1390147/de-inkomsten-van-modebloggers.aspx

http://www.ilovefashionnews.nl

http://www.todaysbeauty.nl

Advertenties

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s