Over roodharige gesproken

redhead2

Het leek me leuk om vandaag een stukje te schrijven over het fenomeen roodharige. 

Zoals jullie weten heb ik zelf ook rood haar (vandaar mijn blognaam). Vroeger vond ik het altijd verschrikkelijk dat ik rood haar had. Elk jaar weer die rotzomer waar ik keer op keer geconfronteerd werd met mijn haarkleur, want ik word namelijk niet bruin!! Al mijn pigment zit gewoon in mijn sproetjes zeg ik dan altijd. Ik smeerde er elk jaar maar weer die ‘bruin zonder zon’ fles op mijn benen zodat mijn benen niet als melkflessen onder mijn zomerse witte jurkje uitkwamen.  Aan het zwembad met je vriendinnen urenlang bakken terwijl ik in mijn achterhoofd toch weet dat ik er echt niet beter op word. Mijn vriendinnen worden bruin, ik niet. Mijn vriendinnen hebben minder kans op huidkanker dan ik. Als ik dan thuis kom van vakantie is het eerste appje wat ik van mijn vriendinnen krijg: “En ben je bruin geworden?”. Die vraag is voor mij de killing, ik heb dan zo de neiging om terug te sturen: NEE IK WORD NIET BRUIN DOMME KOE.. maar dat bespaar ik ze, omdat het gewoon een automatisme is dat je vraagt aan iemand als hij/zij terug is van vakantie. Alhoewel ik erg kan genieten van mooi weer en de zomerse activiteiten kan er soms ook stront chagrijnig van worden. Mijn moeder heeft ook een lichte huid en rossig haar, zij snapt mij helemaal. Vroeger vond zij het ook verschrikkelijk als papa weer als een spanjaard terug kwam van vakantie en dat mijn moeder er langs stond met nog steeds dezelfde witte melkflessen. Maar naar mate ze ouder werd heeft ze het geaccepteerd. Als ik dan weer gruwelijk ben verbrand of ik zie meiden met een super mooie bruine huid zegt ze altijd: “Lieke jij bent tenminste uniek, niemand heeft jou kleur haar’. Dat doet me dan altijd wel weer goed.

Make-uptips voor roodharige

Wij als roodharige dames hebben natuurlijk een bleke huid met sproetjes. Vroeger plamuurde ik ze altijd weg met een vieze foundation laag, ik zeg je don’t do that! Ze zijn er nu eenmaal en van een dikke make-uplaag wordt geen een jongen warm van. Op dit moment gebruik ik alleen een goede dagcrème van Olaz en een subtiele roze blush voor mijn huid. Ik gebruik daarvoor de L’OREAL Glam Bronze, Sun Radiance Trio voor en dan voor de blondes. Je kunt namelijk ook kiezen voor brunettes maar dan zijn de kleuren wat donkerder en ik vind persoonlijk lichter mooier op een huid met sproetjes. Als roodharige heb je ook erg lichte wimpers. Ik gebruik eerst mijn wimper kruller, daarna begin ik vanaf de wortel van mijn wimpers en beweeg een beetje op en neer naar het einde van mijn wimpers. Ik gebruik de mascara van Maybelline, the colossal volum express en dan de waterproof variant. Daarna gebruik ik nog een beetje oogpotlood voor een soft lijntje onder mijn oog. Persoonlijk houd ik niet van oogschaduw maar als je daarvoor kiest, zou ik voor bruine aardetinten gaan als beige, brons en bruin. Je lippen kun je het beste zo naturel mogelijk houden. En ook al is het momenteel een trend, rode lipstick staat niet erg mooi bij je rossige wilde haren. Brons, bruin en roze doen dan weer wel heel veel voor jouw lipjes.

936full-cintia-dicker (1)blog_cintia_spfw02

welke kleuren staan jou mooi?

Als je in mijn kast kijkt zul je veel aardetinten tegenkomen. Heel gek maar als ik ga winkelen kijk ik ook alleen maar naar die kleuren. Vooral beige, crème, camel, donkergroen, olijfgroen en soms goud. Die kleuren doe ik ook het vaakst aan, ik heb ook wel kleuren als grijs, marine, roze en helderrood in mijn kast hangen alleen die doe ik eigenlijk niet zo vaak aan.

jumpers earth colors

 

Bronnen:

http://www.schwarzkopf.nl/sknl/nl/home/haarkleuring/tips/kleuradvies/ontdek_jouw_perfecte_haarkleur.html

http://www.modewijzer.com/advies/roodharigen.htm

http://www.girlscene.nl/p/10100/kleurenanalyse_welke_kleuren_staan_bij_jou

http://www.weheartit.com

http://www.pinterest.com

 

Geef een reactie

