toetie froetie

IMG_8602

 

Wat een heerlijk weer! We kunnen eindelijk spreken van een echte zomerse dag in dit kikkerlandje en wat eten we tijdens zo’n zomerdag? Inderdaad, FRUIT! Ik ben echt een fruit liefhebber, het is soms moeilijk om niet meer dan 3 stuks fruit per dag te eten. Ik eet bijvoorbeeld elke morgen yoghurt of havermout met daarbij muesli of fruit, daarnaast  maak ik elke lunchpauze een smoothie met minstens 2 stuks fruit en vervolgens eet ik altijd als tussendoortje tussen lunch en avondeten nog een appel! Dus tel die maar eens bij elkaar op en voilá je suikergehalte is weer gestegen naar de top, maarja hee koekjes en chippies zijn nog altijd slechter dus we doen het nog niet zo slecht!

Today was on the menu: fruitsalade.

Ik heb mijn moeder volgens mij een beetje aangestoken met de fit-for-summer challenge. Mijn moeder vond het eerst nogal onzin al die healthy benefits die ineens uit de lucht kwamen vallen als: Chiazaad, havermout, green tea,blauwe bessen, lijnzaad, banana bread enz. Maar ik merk dat ze nu toch wel interesse toont en dingen vraagt aan mij over gezond eten. Van uitspraken als: “Lieke, eet alsjeblieft gewoon een stuk chocolade of pak toch lekker een kroketje”, komt ze nu uit zichzelf thuis met de bekende blauwe bessen bakjes, watermeloen, mango, aardbeien, avocado, broccoli en kipfilet. Heeeeerlijk!!

Zoals je op de foto hierboven ziet ^ heb ik allerlei lekkere fruitjes gehaald, maar voor de fruitsalade heb ik lang niet alles gebruikt hoor!

Voor 4 personen:

2 bananen

2 kommetjes aardbeien (kommetje op de foto)

halve/kwart ananas (licht eraan of het grote eters zijn)

2 appels

2 mandarijnen

trosje druifjes

 

Doe alles in een mooi zomerse schaal, doe er wat rucoala doorheen en drink er een glaasje Sangria bij! Zeker weten dat je bommetje vol zit en een heerlijke zomerse en gezonde maaltijd op tafel zet! Ennnnn om het nog even ongezond te maken, eet als toetje een lekkere wafel /beschuit met aardbeien en jawel de dikmaker SLAGROOM 😉

Geniet van jullie zwoele woensdagavond peeps!

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

