Rhodos Greece

2014-08-05 14.18.22-1 CIMG0058kopie CIMG0684kopieCIMG0778kopie

Het Nederlandse weertje zorgt er al snel voor dat mijn “summer vibes” verdwijnen, maar gelukkig kan ik zeggen dat ik een top vakantie achter de rug heb! Ik ben samen met mijn vriend een weekje naar Griekenland geweest op het eiland Rhodos. Een super romantisch eiland om met je boyfriend heen te gaan; super blauwe zee, gezellige stad, leuke terrasjes en natuurlijk het GRIEKSE ETEN. Ja hoor de vakantie kilootjes zitten er weer aan.. Natuurlijk waren de 9 daagjes veel veel te kort, maar ik moet toegeven dat we onze tijd goed hebben ingedeeld! We zaten 5 minuutjes lopen van het nieuwe gedeelte in Rhodos-stad en 10 minuutjes lopen naar het oude gedeelte van Rhodos-stad. Overal lekker dichtbij dus. We zaten in het hotel Belvedere Beach hotel. De locatie is perfect, het hotel zelf is nou niet echt waarvan je zegt een 5 sterren hotel, maar wij als 2 studenten waren er tevreden mee. We wilden gewoon heel graag in de stad zitten zodat we niet elke avond met een busje moesten of onze avond moesten vullen met de mini-disco in een all-inclusive hotel. Heerlijk struinen langs de gezellige kraampjes en winkeltjes met op de pleintjes leuke Griekse tavernes. Lijkt Rhodos jou ook wat?  kijk dan snel verder voor foto’s en tips!!

CIMG0017kopie CIMG0053kopie  CIMG0063kopie CIMG0064kopie CIMG0073kopie CIMG0089kopie CIMG0093kopie

CIMG0101kopie

De eerste dag waren met we met hoe cliché het ook klinkt met de “Loooove boat” een dagje weggeweest. We vertrokken om 9 uur vanuit de haven naar allerlei leuke schattige baaitjes, ondertussen stopte we zo’n 4 keer midden in de zee waar iedereen dan een plons kon maken in het heldere turkoise water. Rond de middag legde we bij een strandje aan waar we met z’n alle gingen barbecuen bij een Grieks restaurantje. Heerlijk zo’n hele dag op de boot want we waren pas rond half 7 ’s avonds weer in de haven bij Rhodos-stad. Wij hadden deze activiteit via Arke geboekt, maar we zijn er al snel achter gekomen dat het een stuk goedkoper is als je dit dus niet via de reisorganisatie doet maar gewoon op eigen houtje. Langs de haven staan namelijk genoeg boten die ook zo’n tripjes maken waar je een stuk minder voor betaald! Maar een boottocht mag je absoluut niet missen, echt een vakantiegevoel!

CIMG0166kopie CIMG0170 CIMG0172kopie CIMG0210kopie CIMG0212kopie CIMG0217kopie CIMG0228kopie CIMG0262kopie CIMG0325kopie CIMG0339kopie

CIMG0361kopie

Volgende tip, LINDOS. Wat een paradijsje en heel erg romantisch. Zo’n idyllisch plaatsje met de typische kleine straatjes van 1 meter breed omringd door Griekse witte huisjes. We gingen hier met een busje heen vanuit Rhodos-stad, dat kostte 10 euro pp retour. Valt reuze mee want je rijdt er vanuit Rhodos-stad een uurtje op. Ook kun je er met de boot heen vanuit Rhodos-stad! Zoals je op de foto ziet zijn we met een ezeltje omhoog gegaan naar een kasteeltje. Nou dat was niet zo’n succes, acherm die ezeltjes moesten met die dunne enkeltjes een trap van 100 treden op inclusief mij op de nek en natuurlijk mijn te zware tas. In plaats van dat ik het leuk vond had ik eigenlijk continu medelijden, halverwege ben ik toch een keertje er van afgestapt. Maar ondanks dat was het wel grappig om een keer mee te maken! Nadat we de hele morgen door het schilderachtig wit dorpje hadden gesjouwd, gingen we ’s middags lekker op het strand liggen met de azuurblauwe zee waar je bijna 500 m de zee in kon lopen totdat het pas diep werd! Je merkte wel dat het in Lindos een stuk warmer was als in Rhodos-Stad daar zaten we namelijk aan de wat winderige zee, wat ik trouwens niet zo erg vond. We bleven tot 6 uur op het strand en daarna moest ik me op een onhandige manier op een handdoek zien te wurgen in een chique mooie jurk voor het avondeten, want we konden natuurlijk niet even op en neer naar het hotel om te douchen. Dus ik had mijn shampoo en creméspoeling maar meegenomen naar het strand en daar bij een stranddouche mijn haren staan wassen zodat we niet als 2 zandbakken aankwamen bij het luxe restaurant waar we zouden gaan eten. Als je door de kleine straatjes loopt zou je niet zeggen dat er zoveel restaurantjes zijn in de hoogte, maar zodra we op de rooftop zaten van een super gezellig restaurantje zag het er echt zo knus en romantisch uit. (Zie foto hierboven). Ik en mijn vriend (vooral ik) kunnen nooit kiezen als we gaan uiteten dus meestal kiezen we een middenweg en pakken we allebei iets anders zodat we met elkaar kunnen delen. Lekker Amerikaans! Ik had een Greek plate met typisch grieks gerechtje Mousaka een beetje lasagne-achtig, groente, frietjes, rijst en gyros en mijn vriend een Mixed Grill. Tot een uur of 8 hebben we daar gezeten, maar toen moesten we hollen naar onze bus want de laatste bus vanuit Lindos naar Rhodos-Stad ging om kwart voor 9.

CIMG0369kopie CIMG0371kopie CIMG0419kopie CIMG0424kopie CIMG0429kopie CIMG0437kopie CIMG0454kopie CIMG0486kopie CIMG0501kopie CIMG0550kopie CIMG0649kopie

Wat natuurlijk bijna elk stelletje doet tijdens een vakantie is een scooter huren om lekker met z’n tweetjes het eiland te verkennen. Wij kozen ervoor om het wat not-romantischer en lomper te maken, we kozen namelijk voor een quad. Een apparaat waar je als vrouw zijnde niet echt charmant op kunt zitten, maargoed ik dacht ik laat mijn vriend er een keertje een uitkiezen na die avonden dat hij langs de marktjes heeft moeten slenteren met mij. Op het begin ging het een beetje moeizaam. We kregen telkens weer niet gestart bij elk stoplicht waar we stil moesten staan, de tank was leeg (Fijn dat ze dat van tevoren even laten weten), we reden tegen het verkeer in, Grieken die ons uitscholen en ga zo maar even door, maar WE SURVIVED! Het gekke is dat je daar met een quad gewoon als bestuurder met het verkeer meerijd. Ik moet zeggen dat je wel veiliger zit op een quad als op een scooter, maar zodra je op de autoweg zit waar je 50 mag, maakte dat ding een herrie van hier-tot-Tokio dat je bijna bang was dat dat ding elk moment uit elkaar ging vallen. Onze eerste stop was bij cheap ass LIDL, daar hebben we lekker wat stokbrood gehaald en een magnum van maar liefst 0.60 cent (WHUT?? WHAT? Ja echt, 0.60 cent). Toen zijn we gestopt in Kalithea, een beetje secret beach plekje waar ’t met een Egyptische stijl was aangekleed. Het was een klein baaitje met daarom heen van die mooie ligstoelen met parasollen waar je gewoon gratis gebruik van kon maken! Aan de rechterkant kon je iets eten in van die lounge banken met van die Egyptische paviljoentjes. Je kon daar ook super mooi snorkelen! Ook had je daar een mooi gebouw zoals je op de foto ziet. Een wit monument waar op die dag net een trouwdag plaats vond. Een sprookjesachtige bestemming voor te trouwen als je het mij vraagt! Na een korte stop zijn we weer doorgereden naar Faliraki met ons monster voertuig. Faliraki is echt een toeristisch stadje waar je veel hotels vindt. Het stadje is zo erg gericht op toeristen dat het er eigenlijk niet mooier op wordt vind ik. Ook is Faliraki een goede plek voor jongeren om te stappen. Er is een straat vol met allerlei bars, stripclubs en noem het maar op. Het strand bij Faliraki is wel erg chil, op Rhodos is het strand vaak nogal kiezelig, maar bij Faliraki is er echt een zandstrand. Na wat wifi gescoord te hebben bij de MacDonalds onder het genot van een aardbeimilkshake gingen we daar ook even lekker aan het strand liggen. Het strand ligt vol met jongeren, maar ook families. Nadat we ons middagdutje op het strand hadden gedaan was het weer tijd om richting Rhodos-Stad te gaan. De quad moest namelijk om half 8 weer ingeleverd worden. Maar zodra we langs de Lidl weer kwamen besloten we toch wat chips in te slaan voor de avond. Die ene zak chips werd al gauw 2 zakken chips met nootjes en koekjes inclusief een fles sangria. Gelukkig hadden we een koffertje achterop de quad waar alles mooi in kon. Ik moet zeggen zo’n dagje dat je niet afhankelijk bent van de bustijden is toch ook wel heel relaxed! Voor 50 euro inclusief alles hadden we een hele dag een quad. Je moet in Griekenland wel goed opletten en niet snel laten misleiden door scooter verhuurders langs de weg waar je voor een tientje een scooter kunt huren, want daar komt meestal nog veel bij en je loopt het risico dat als ze een krasje op de scooter ontdekken dat je dan een aardig vies bedrag aan ze moet gaan betalen. So be carefully!

CIMG0680kopie

CIMG0705kopie CIMG0764kopie CIMG0768kopie CIMG0773kopie CIMG0782kopie IMG_0035 IMG_0073kopie IMG_0078kopie IMG_0169kopie IMG_0206 IMG_0211kopie

One thought on “Rhodos Greece

Geef een reactie

